fbpx

Sześć wskazówek organizacyjnych dla Pary Młodej

Jako kamerzysta na wesele wiem, ile czasu potrzebuje para młoda, by wszystko dopiąć na ostatni guzik. Miałem przyjemność brać udział w wielu ceremoniach i widziałem, jak piękne są to chwile, choć efekt końcowy wpierw jest przepełniony ogromną nagonką i stresem.

Dlatego też postanowiłem stworzyć ciekawy poradnik, w którym umieszczę kilka pomocnych wskazówek organizacyjnych dla młodej pary. Mam nadzieję, że przydadzą wam się te informacje!

Małymi kroczkami do celu, wpierw stwórzcie plan!

Organizacja wesela składa się z ogromnej liczby elementów. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem będzie dla was opracowanie planu działania. Bez niego wiele rzeczy może przyprawić Wam spory problem, bo jak wszystko zapamiętać, skoro macie tyle rzeczy na głowie?

Rada ode mnie:
Polecam zakup lub samodzielne stworzenie planera ślubnego. Zamieśćcie w nim:

  • listę gości,
  • kontakty (do właściciela sali, cateringu, kierowcy autobusu, DJ’a),
  • spis dekoracji, które chcecie, aby pojawiły się na sali,
  • poglądowy budżet, który przeznaczycie na wesele,
  • umowy z podwykonawcami,
  • terminy realizacji poszczególnych dodatków.
  • Wiele osób ma problem z zostawianiem rzeczy na ostatnią chwilę (tzw. prokrastynacja). Jest to bardzo zdradliwy nawyk, z którym warto walczyć. W przypadku takiej imprezy jak ślub nie warto odkładać ważnych rzeczy na przysłowiowe „później”, ponieważ problem wróci do Was ze zdwojoną siłą.

    Tutaj nie ma miejsca na opóźnienia, lepiej zacząć wcześniej. Gwarantuję, że wyjdziecie na tym lepiej. Przy okazji znacząco ograniczycie stres związany z całym przedsięwzięciem — jak wszystko konkretnie rozplanujecie.

    Zadbajcie o szczegóły

    Wesele to ogromna liczba dekoracji. Ważne, by posiadały ten sam lub bardzo podobny motyw kolorystyczny i były ze sobą spójne (księga i tablica gości, winetki itd). Wszystko wtedy wygląda bardziej profesjonalnie.

    Wskazówka:
    Pomysłów warto szukać na Pintereście, grupach tematycznych na Facebooku i stronach internetowych. Obecnie wiedzy i inspiracji na ten temat jest naprawdę dużo. Uważam, że każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie.

    Jeżeli organizacja ślubu będzie dla was problematyczna, zawsze możecie również skorzystać z porady konsultanta (organizatora ślubu i wesela).

    Nie bójcie się prosić o pomoc

    Organizacja wesela to wydarzenie, które wymaga sporych nakładów czasu i wielu rąk do pracy. Nie myślcie, że wszystko musi wyłącznie być na waszej głowie! Poproście o wsparcie rodzinę, przyjaciół, świadków i znajomych. Niewątpliwie wielu z nich wystawi do Was pomocną dłoń.

    Wzięcie wszystkiego na siebie może skutkować frustracją i zniechęceniem, a chyba nie o to chodzi przy organizacji tak hucznej imprezy, czyż nie? Najbliżsi mogą Wam pomóc wybrać piękne dekoracje, atrakcje (np. świece dymne) kolory, alkohole, a nawet pojadą z wami, by ocenić, jak leży na Was suknia ślubna i garnitur. Działajcie zespołowo, a organizacja wesela będzie dla Was czystą przyjemnością.

    Wasze wesele to wasze pomysły

    Rodzina to skarbnica wiedzy, niemniej, niektóre pomysły dyktowane przez rodziców mogą być po prostu staromodne lub niepraktyczne. Trendy się zmieniają, przy ceremonii ślubnej i weselu również.

    Może zdarzyć się sytuacja, że Wasi rodzice będą patrzeć na niektóre Wasze koncepcje nieprzychylnym okiem, nic nie szkodzi! Chcecie przylecieć na ślub helikopterem? Zróbcie to! Dziki pierwszy tanieć? Jak najbardziej! Typowe podziękowania dla rodziców? Wymyślcie coś, przez co wszystkim opadną szczeny!

    Nie ograniczajcie się do standardów, to Wasz dzień, wasze pragnienia i Wasze, niepowtarzalne pomysły! A ja pomogę Wam to nagrać, abyście zachowali piękne wspomnienia przez długie lata! Zapraszam do kontaktu, bo to właśnie od niego wszystko się zaczyna. 🙂

    Oświetlenie sali

    Fotografowie i kamerzyści go nienawidzą [zobaczcie jeden prosty trick, jak dołożyć im więcej roboty!].

    Oczywiście żartuję! Jako kamerzysta na wesele jestem przygotowany nawet na “najcięższe” warunki. Wbrew pozorom, to właśnie dzięki nim uzyskuje się najlepsze efekty na teledysku ślubnym.

    Dobrze przygotowane oświetlenie na sali jest elementem bardzo ważnym, ponieważ to od niego zależy panująca na weselu atmosfera, w szczególności po kilku głębszych. 🙂

    Sugestia ode mnie:

    Warto podkreślić, że wiele restauracji i sal jest już odpowiednio przygotowana na taką imprezę lub posiada niezbędne dodatki, aby taki wystrój uzyskać. Oczywiście nie wszyscy dbają o oprawę w ten sam sposób. Niektóre pomieszczenia są bardziej zadbane, inne mniej.

    Dlatego też wpierw powinniście dobrze rozejrzeć się po okolicy, poszukać pomysłów w internecie i przeczytać wiele opinii na temat sal, które z pozoru Wam się spodobały. Podchodźcie do tego z chłodną głową, ponieważ wynajęcie sali, to spory wydatek!

    Dodatkowo możecie poprosić szefa sali o zdjęcia, jak sala wyglądała podczas ostatnich kilku imprez. Prócz tego zapytajcie, czy może pokazać Wam na żywo, jak prezentuje się oświetlenie. Wielu z nich z pewnością się zgodzi. Jak to mówią — „klient, nasz Pan”. 🙂

    Pierwszy taniec

    Najpiękniejszy pierwszy taniec, to taki, który znakomicie zaprezentujecie przed publicznością i będziecie czuć szczęście podczas jego wykonywania. Jak wspomniałem wcześniej — trendy się zmieniają, dlatego nie musi on być standardowy.

    Poszukajcie inspiracji, w szczególności na YouTube i na TikToku. Dodatkowo odsyłam Was do mojej zakładki z fajnymi filmami, gdzie uważam, że też z pewnością znajdziecie coś dla siebie.

    Więcej o pierwszym tańcu piszę w artykule o pomysłach na piosenkę na pierwszy taniec weselny. Sprawdźcie sami!

    Polecam również sprawdzić wiele ofert, którymi dysponują zespoły weselne. Śląsk jest ogromną aglomeracją, dzięki czemu z pewnością znajdziecie ciekawą ekipę na Wasz ślub! Jeżeli nie macie upatrzonego zespołu, sam mogę Wam ich kilka polecić. 🙂

    Sprawdźcie również inne wpisy:
    Świece dymne na weselu — czy warto wziąć je pod uwagę?
    Piosenki na pierwszy taniec weselny — sprawdź 48 najlepszych rozwiązań (wedding dream)!

    Sprawdźcie również inne wpisy: